Rowerem po Roztoczu Susiec nr 8 Czwartą Linią

Długość trasy – ok. 33 km, nawierzchnia: asfalt – 16 km, szuter – 13 km, droga z płyt „jumbo” – 4 km. Stopień trudności – średni (dla lepszej orientacji należy zabrać ze sobą mapę, po drodze duże wzniesienie 305 m n.p.m.), zalecany typ roweru – górski. Na trasie można zobaczyć: „szumy” w rezerwacie Nad Tanwią, widok z Kamienicy, ruiny cerkwi w Hucie Różanieckiej, Tanew w Borowych Młynach.

0,0 km – wycieczkę rozpoczynamy, jadąc trasą 5 (do punktu 8,9 km) w kierunku Cieszanowa. Za Rebizantami pokonujemy stromy Wał Huty Różanieckiej. Trudy podjazdu z naddatkiem rekompensują widoki ze szczytu. Zjeżdżamy do Huty Różanieckiej, skąd szosą poruszamy się na południe do lasu.
9,0 km – ok. 100 m za drugim asfaltowym zjazdem (po lewej stronie) skręcamy w prawo, w prostą utwardzoną drogę leśną, podpisaną na mapach jako Czwarta Linia. Po 1,5 km jazdy zauważymy po prawej stronie charakterystyczną leśną budkę.
13,1 km – przecinamy Huciańską Drogę w okolicy wzniesienia Łominos. Ok. 1 km dalej dojedziemy do poprzecznej szutrowej drogi. Skręcamy w prawo, a po 700 m odbijamy z niej w lewo pod kątem prostym.
14 km – napotykamy nowo wybudowaną drogę leśną. Niestety ten 4kilometrowy odcinek wykonany jest z betonowych płyt tzw. „jumbo” ze szczelinami powodującymi przenoszenie nieprzyjemnych drgań na ręce rowerzysty. Dalej na długości około 1 km aż do Borowych Młynów droga jest już szutrowa. Wyjeżdżamy na asfaltową drogę leśną. Kierujemy się nią w prawo, przekraczamy rzekę Tanew i po 500 m jazdy jesteśmy w osadzie Borowe Młyny. Na polance stoi pomnik upamiętniający słynne polowanie króla Stefana Batorego, hetmana Jana Zamoyskiego z udziałem poety Jana Kochanowskiego, jakie odbyło się 8–9 maja 1578 r.
20,2 km – z Borowych Młynów udajemy się niebieskim szlakiem rowerowym na wschód, by szutrową drogą przez las powrócić do Suśca (jak trasą 1.).
32,7 km – stacja PKP w Suścu.